رفتن به مطلب

چگونه در جلسه کنکور سراسری آرامش داشته باشیم؟


ارسال های توصیه شده

  • بنیان‌گذار و مدیریت کل

چگونه در جلسه کنکور سراسری آرامش داشته باشیم؟

چه بسیار داوطلبانی که به اکثر مطالب درسی احاطه کامل دارند اما بدلیل استرس و اضطرابی که سر جلسه کنکور یا امتحان پیدا میکنند نمی توانند نتیجه ی خوبی را رقم بزنند. داشتن آرامش در کنار تسلط بر دروس و نکات تستی یکی از الزامات کسب رتبه برتری در کنکور است.

💡 قبل از شروع آزمون احساسات خود را بنویسید : طبق پژوهش های علمی نوشتن احساسات خود قبل از آزمون های مهم و سرنوشت ساز به میزان قابل توجهی از میزان استرس افراد میکاهد. یادداشت کردن احساسات یا حداقل بیان آنها به مادر و پدر قبل از آزمون می تواند به کسب آرامش در شما کمک کند. آیا روحیه تان بد است یا خوب؟ چه احساسی دارید؟ میزان تسلط تان بر درس ها چگونه است؟ با نوشتن این موارد اضطراب تان کاهش و آرامش تان افزایش خواهد یافت و بعد از پایان آزمون خودتان از نتیجه یی که کسب خواهید کرد متعجب خواهید گشت.

💡 مدیریت انرژی : در دوران امتحانات شما با حدود ۱۰ تا امتحان روبرو هستید باید از لحاظ ذهنی خودتان را آماده کنید که تا پایان امتحانات انرژی داشته باشید دوران امتحانات مثل یک ماراتن است که در آخر کسی پیروز می شود که در کل مسابقه انرژی داشته باشد. مدیریت انرژی در دوران امتحانات بحث بسیار مهمی است اینکه شما باید انرژی خود را بیهوده تلف نکنید بعد از امتحان سریع به خانه برگردید و از رفت و آمد ها و دیدار های اضافی در این دوران بپرهیزید.

استرس در دوران امتحانات : دو نوع استرس وجود دارد استرس مثبت و استرس منفی.

  1. استرس مثبت : باعث رشد انسان می شود و سازنده است هر انسانی برای کاری که زحمت کشیده یا قرار هست موفقیتی بدست بیاورد اندکی استرس دارد که این خوب است.
  2. استرس منفی : باعث کاهش کارآیی مغز و خسته شدن زود هنگام و آشفتگی می شود.

💡 تاثیر یک امتحان بر دیگری : اگر در امتحانی به دلیل خاصی نمره ی دلخواهتان را کسب نکردید نباید این موضوع باعث شود که روی امتحان بعدی شما تاثیر منفی بگذارد یکی از ویژگی های ماراتن امتحانات حفظ و مدیریت انرژی است. به هیچ وجه بلافاصله بعد از امتحان شروع به مطالعه برای امتحان بعدی نکنید. این کار شما را کسل و خسته می کند. حتما بعد از امتحان یک یا دو ساعت استراحت کنید.

💡 خواب : خواب نقش مهمی در دوران امتحانات دارد سعی کنید صبح ها حداکثر ساعت هشت شروع به مطالعه کنید ظهرها حدود یک ساعت استراحت کنید و شب ها هم به موقع بخوابید . هشت ساعت خواب کافیست.

💡 حفظ سلامتی : در دوران امتحانات بیشتر از قبل مواظب سلامتی خود باشید به علت سردی هوا ممکن است شما دچار سرماخوردگی شوید و این تاثیر منفی در روند امتحانات شما خواهد داشت. سعی کنید در دوران امتحانات حتما تحرک داشته باشید نرمش صبحگاهی یا پیاده روی بسیار موثر است.

💡 تغذیه : در طول روز آب کافی بیاشامید نوشیدن آب به حفظ آرامش شما کمک خواهد کرد. صبح روز امتحان بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم مرغ، نان سنگک یا بربری با عسل یا پنیر استفاده کنید. اگر احساس خستگی می کنید، کمی استراحت کنید. انسان در موقع خستگی احتیاج به استراحت دارد نه محرک، بنابراین مصرف قهوه به منظور بیدار ماندن توصیه نمی شود. خوردن آجیل از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم است، به یادگیری کمک می کند، زیرا کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است. صرف روزانه یک لیوان شیر، برای ایجاد آرامش در طول دوران امتحان موثر است.

منبع: مشاوری‌شو

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

روزهای محبوب

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

روزهای محبوب

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری
  • جریان فعالیت ها

    1. 0

      برخورد شیء عجیب به سیاره مشتری

    2. 0

      کشف حیات در خارج از منظومه خورشیدی

    3. 0

      چه زمانی دایناسورها پرنده شدند؟

    4. 0

      سازمان بهداشت جهانی روند تائید واکسن اسپوتنیک‌ را متوقف کرد

    5. 0

      مطالعات جدید؛ ماهی‌های قزل‌آلا در جمهوری چک «معتاد شده‌اند»

×
×
  • اضافه کردن...